Kein MMO ohne die Überarbeitung der Talentbäume (sofern vorhanden), auch Maestia macht hier keine Ausnahme. Dieses mal sind die Talentbäume vom Cleric und vom Ranger an der Reihe.
Hier die Änderungen in der Übersicht:
1. Ranger skill tree improvement
1.1 Skill changes
No | Level | SkillName | Adjustment |
1 | 26 | Ardent Zeal | Increase Evade ability |
2 | 4 | Sever | Add ‘Hide’ ability |
3 | 74 | Conceal | Add “Faint” effect |
4 | 92 | Bloody Slaughter | Remove “Faint” effect |
5 | 56 – 96 | Concentrated Fire | Reduce Casting / Increase Damage |
6 | 4 – 94 | Defensive Shooting | Increased Damage (140% Weapon Damage + 12) |
7 | 92 | Arrow of Death | Increase Damage (180% Weapon Damage + 3448 Posion Elemental Damage) |
8 | 4 – 100 | Firebolt Strike | Increase Damage (170% Weapon Damage + 2 Physical |
9 | 8 – 98 | Pierce | Increase Damage (50% Weapon Damage + 4 Physical (for 5 seconds) per 1 second |
10 | 8 – 98 | Poison Arrow | Increase Damage (40% Weapon Damage + 7 Posion Damage (for 10 seconds) per 1 second |
11 | 38 – 98 | Secret Fire | Increase Damage (170% Weapon Damage + 290 Physical |
12 | 44 – 94 | Aimed Shooting | Reduce Casting / Increase Damage |
1.2 Explanation
Ardent Zeal
- Increase from ‘increase evade 2000 for 10 seconds’ to ‘increase evade 5000 for 20 seconds if mastered.
Sever
- Level 6 ‘Hide’ will activate for 5 seconds if use Sever skill
Bloody Slaughter -> Conceal
- ‘Faint’ effect will remove from Bloody Slaughter and add to Conceal
Concentrated Fire
- Casting time reduces from 3 seconds to 1 second
Aimed Shooting
- Casting time (1 second) removed from skill, now the skill can be use immediately
2. Cleric skill tree improvement
2.1 Skill changes
No | Level | SkillName | Adjustment |
1 | 56 – 96 | Lightning Explosion | Increase Damage |
2 | 12 – 92 | The Ignition of Darkness | Increase Damage |
3 | 1 – 100 | Collapse of Soul | Increase Damage |
4 | 8 – 98 | Engulfing Flames | Increase Damage |
2.2 Explanation
Lightning Explosion
- 260% Weapon Damage + 1089 Physical Damage
Ignition of Darkness
- 70% Weapon Damage + 19 Magical Damage (for 5 seconds) per second
Collapse of Soul
- 250% Weapon Damage + 14 Physical Damage
Engulfing Flames
- 80% Weapon Damge + 6 Magical fire element damage (for 7 seconds) per second
Die Überarbeitung wird mit dem kommenden Patch ins Spiel integriert. Aber Achtung, diese Änderungen sind noch nicht fix und nicht zu 100% final, das heißt, dass sich hier und dort noch Änderungen einschleichen könnten.
Hier kannst du dir die Infos von der offiziellen Seite nochmal ansehen.