Maestia: Die Talentbäume vom Ranger und vom Cleric ändern sich

Kein MMO ohne die Überarbeitung der Talentbäume (sofern vorhanden), auch Maestia macht hier keine Ausnahme. Dieses mal sind die Talentbäume vom Cleric und vom Ranger an der Reihe.

Hier die Änderungen in der Übersicht:

1. Ranger skill tree improvement

1.1 Skill changes

NoLevelSkillNameAdjustment
126Ardent ZealIncrease Evade ability
24SeverAdd ‘Hide’ ability
374ConcealAdd “Faint” effect
492Bloody SlaughterRemove “Faint” effect
556 – 96Concentrated FireReduce Casting / Increase Damage
64 – 94Defensive ShootingIncreased Damage
(140% Weapon 
Damage + 12)
792Arrow of DeathIncrease Damage
(180% Weapon Damage + 3448 Posion Elemental Damage)
84 – 100Firebolt StrikeIncrease Damage
(170% Weapon Damage + 2 Physical
98 – 98PierceIncrease Damage
(50% Weapon Damage + 4 Physical (for 5 seconds) per 1 second
108 – 98Poison ArrowIncrease Damage
(40% Weapon Damage + 7 Posion Damage (for 10 seconds) per 1 second
1138 – 98Secret FireIncrease Damage
(170% Weapon Damage + 290 Physical
1244 – 94Aimed ShootingReduce Casting / Increase Damage

1.2 Explanation

Ardent Zeal

  • Increase from ‘increase evade 2000 for 10 seconds’ to ‘increase evade 5000 for 20 seconds if mastered.

Sever

  • Level 6 ‘Hide’ will activate for 5 seconds if use Sever skill

Bloody Slaughter -> Conceal

  • ‘Faint’ effect will remove from Bloody Slaughter and add to Conceal

Concentrated Fire

  • Casting time reduces from 3 seconds to 1 second

Aimed Shooting

  • Casting time (1 second) removed from skill, now the skill can be use immediately

2. Cleric skill tree improvement

2.1 Skill changes

NoLevelSkillNameAdjustment
156 – 96Lightning ExplosionIncrease Damage
212 – 92The Ignition of DarknessIncrease Damage
31 – 100Collapse of SoulIncrease Damage
48 – 98Engulfing FlamesIncrease Damage

2.2 Explanation

Lightning Explosion

  • 260% Weapon Damage + 1089 Physical Damage

Ignition of Darkness

  • 70% Weapon Damage + 19 Magical Damage (for 5 seconds) per second

Collapse of Soul

  • 250% Weapon Damage + 14 Physical Damage

Engulfing Flames

  • 80% Weapon Damge + 6 Magical fire element damage (for 7 seconds) per second

Die Überarbeitung wird mit dem kommenden Patch ins Spiel integriert. Aber Achtung, diese Änderungen sind noch nicht fix und nicht zu 100% final, das heißt, dass sich hier und dort noch Änderungen einschleichen könnten.

Hier kannst du dir die Infos von der offiziellen Seite nochmal ansehen.